Žuti klik - kupuj samo domaće

Pošta je vjekovima zauzimala položaj poveznice kultura, dok su poštari, glasnici i pismonoše bili ambasadori povezivanja širokih prostranstava.

Vina su svakako proizvodi kojima se izvorne kulture žele predstaviti i sastavni su dio našeg identiteta te su duboko ugrađena u temelje naših kultura i običaja.

Na stranicama Žutog klika, na linku https://www.zutiklik.hr/vina-hrvatske, susrest ćemo odabir vina kojih se ne moraju sramiti ni najbolji stolovi.

Predstavljanje autohtonih sorta sastavnica je svake diplomacije s tim da valja imati na umu kako ne može baš svatko kušati sve.

Azijac bi morao paziti da ne pretjera s jakim začinima kada Europljaninu što ponudi, dok bi Europljanin trebao imati obzira prema Azijcu koji nema jako razvijene enzime za mliječne proizvode.

Poglavlje za sebe je fenomen azijskog rumenila. Vina i alkoholna pića odigrala su iznimno važnu ulogu u preživljavanju europskih nacija.

Emma Hartley u svojoj knjizi „50 činjenica koje trebate znati o Europi“ navodi: „Priča se da rijetko koji Skandinavac drži alkohol kod kuće zato što ima tajanstvenu potrebu iskapiti bocu bilo čega kad se jednom odčepi.

Za razliku od toga, južna je Europa poznata po klišeju umjerenog vinopije, koji u ugodnom društvu ispija čašu crnoga vina dok pod toplim suncem jede obrok koji se sastoji od vrlo hranjivih sredozemnih jela. U stvarnosti, način na koji većina ljudi pije alkohol nalazi se negdje između te dvije krajnosti.”

Europa je zbog svoje raznolikosti silno bogata kulturnim nasljeđima, jezicima, običajima i načinima komunikacije.

Ono što je zajedničko u čitavoj Europi jest kultura konzumacije alkoholnih pića i tomu pripadajući protokol i etikete.

Pjevanje napitnica proteže se kroz sve kulture.

Slavljenje raznih Oktoberfesta, Martinja, Vincekovih i sličnih rituala poštivanja svojih „eliksira hrabrosti” podjednako sve europske nacije doživljavaju duboko svojim u smislu poimanja vlastitog identiteta.

Zahvaljujući fermentiranjima i vrenjima, opstali smo u borbi s kugom i kolerom, a kršćanstvo koje je po mnogo čemu definiralo Europu kakvu je poznajemo zadnja dva milenija vinu daje posebno mjesto.

Ovdje ni pod koju cijenu ne želimo „Staru Damu” prikazati kao „staru alkoholičarku“, štoviše, ovime stavljamo stvari na pravo mjesto.

O „tekućem“ dijelu ponašanja za stolom valja posebno voditi računa.

Napitnice, pretjerane zdravice i slični običaji koji krase Europu u diplomaciji valjaju biti odmjerene.

U vrijeme kada Europa teži održavanju kultura i običaja, Hrvatska pošta zadržala je ulogu spajanja koja joj povijesno i pripada. Hrvatska pošta je na svojim stranicama Žuti klik učinila dostupnim našim OPG-ovima predstaviti se i šire.

Klikni i kupi domaće na Žutom Kliku